Vores historie: Rådgivning

Ekspertrådgivning for fremtiden

Effektive processer, harmoniserede flåder og rentabel integration af nye teknologier: Ekspertrådgivning har altid været et aktiv inden for intralogistik. STILL kunder er kommet til at sætte pris på dette fra den allerførste time. Virksomhedens grundlægger Hans Still lovede ikke kun hurtig assistance, men også dybdegående rådgivning – og det var det, han gav! Hans opskrift på succes indeholder gennemsigtighed, en løsningsfokuseret tilgang, ekspertise og individualitet. Intralogistikeksperterne hos STILL har brugt disse nøglefaktorer siden 2017 som grundlag for at tilbyde intralogistikrådgivning som en selvstændig service, der går langt ud over normen.

Fremragende rådgivning og skræddersyede løsninger

STILL har i løbet af et århundrede og på basis af individuel rådgivning leveret skræddersyede og innovative løsninger på tværs af hele produktsortimentet til enhver udfordring, der står over for i verden af ​​STILL mere komplekse varebevægelser. Allerede i slutningen af ​​1940'erne, da Hans Still modtog en af ​​sine første store ordrer, var hans tilgang at rådgive sine kunder ud fra deres individuelle behov og tilbyde en skræddersyet løsning – EK 2000 el-vognen til Deutsche Bundesbahn, den vesttyske statens jernbaneselskab. Smal, smidig og fleksibel, det var resultatet af intensivt udviklingsarbejde og et perfekt match til den begrænsede plads, der er tilgængelig på platforme og i læssespor.

Der er ingen "Kan ikke gøres" hos STILL:
Individuelle løsninger kræver exceptionel rådgivning

Efterhånden som transportlogistikken ændrer sig, ændres kundernes behov også. Og da kundekrav altid er en prioritet hos STILL, fortsætter vores voksende portefølje med at udvikle sig. Køretøjskoncepter og konsulentydelser er stærkere gearet til industri- og kundespecifikke processer. Dette resulterer for eksempel i produkter som 'modulsystemet' til køretøjer. Vores omfattende og dybdegående forståelse af industrien og kundeprocesser gør STILL i stand til at konfigurere trucks, der præcist opfylder kravene. STILL produkt- og systemkonsulenterne arbejder sammen med kunden om at udvikle den perfekte kombination af køretøjs- og systemkomponenter. Skulle en kunde kræve specifikationer, der ikke er dækket af standardporteføljen, så individuelle kundemuligheder leveres.

Gode råd er vigtigere end et hurtigt salg

Ekspertise og tillid er grundlaget

Når sælgere bliver rådgivere og serviceteknikere bliver pålidelige assistenter, så er grundlaget lagt for et stærkt, tillidsbaseret partnerskab – længe efter kontrakten er underskrevet. Ikke alene yder vores STILL-teknikere salgsrådgivning af høj kvalitet, deres omfattende specialist viden spiller en nøglerolle i dannelsen af ​​et sådant partnerskab. Tilbage i 1947 sendte Hans Still den første kundeservicebil ud på vejene. I dag er vores teknikeres viden om deres kunders processer og krav fortsat en af ​​de stærkeste drivkræfter bag behovsbaserede løsninger. Det skaber tillid, og mest af alt giver det kommerciel succes for vores kunder.

STILL var tidligt til at erkende, at deres serviceteknikeres ekspertise var afgørende for at give den bedst mulige rådgivning – det er trods alt dem, der ser kundernes processer og udfordringer tæt på.

Dybdegående rådgivning reducerer omkostninger og fremmer vækst

Effektive processer er en af ​​søjlerne for økonomisk succes. Det er her, gode råd virkelig betaler sig. Løsninger lykkes på lang sigt, når individuelle processer og industristandarder tages i betragtning under planlægningen og fremtidige krav forudses. Eksemplet med Lufthansa Technik Logistik Services viser, hvorfor dette er så vigtigt: Hver type fly har sit eget reservedelslogistiksystem med titusindvis af forskellige dele. På baggrund af dybdegående rådgivning, analyse og design af STILL centraliseres den operative lagerstyring, hvilket fx reducerer transportveje og lejeomkostninger. Ved at samle den nyeste og mere effektive lagerteknologi er rettidig levering af flykomponenter til den nye Airbus A350 også garanteret. "Med det nye reservedelslager kan vi reagere fleksibelt på forskellige jobmængder," siger Oliver Hartung-Senger, chef for centrale anliggender og projekter.

Gode råd er en færdighed, der bedst overlades til fagfolk

Intralogistisk rådgivning: Et 'produkt' med merværdi

Udviklingen af ​​logistiske koncepter som dem hos Lufthansa Technik Logistik Services kræver en gennemsigtig og klart struktureret rådgivningsproces. Det centrale spørgsmål er altid, hvilke mål kunden ønsker at opnå langs sine forsyningskæder. Fra effektiv brug af ressourcer til reduktion af kompleksitet og optimering af kapaciteten er kravene lige så forskellige som de virksomheder, der kommer til os for at få rådgivning.

Rådgivning som en uafhængig service

STILL har i flere år tilbudt rådgivning som en selvstændig ydelse. STILL intralogistisk konsulentteam bringer deres ekspertise til bordet, når kunderne ønsker mere end produkt- eller systemrådgivning: omfattende løsninger som dækker store dele af en virksomheds værdiskabende kæde og skaber et intelligent og effektivt logistikkoncept ved at kombinere alle elementer i de forskellige materiale- og informationsstrømme. Jo mere komplekse de intralogistiske processer og lagermiljøer er, jo større er behovet for rådgivning – og jo større gevinst. Især da der er sket et fundamentalt skift i forståelsen af ​​intralogistik i de senere år, og det nu er blevet en STILL vigtigere faktor for en virksomheds succes. Kunderne har lige så høje forventninger til deres intralogistiske løsninger.

Beratung

Fire trin til succes

Fakta, tal, data – fra indsamling af data til et skræddersyet koncept

STILLs tilgang til rådgivning omfatter fire trin. Den første er altid indhentning af data – et projekts succes afhænger af kvaliteten af ​​dataene. Det andet trin er en omfattende analyse for at skabe et pålideligt grundlag for planlægning. Dette afslører potentiale for forbedringer, som efterfølgende planlægningstrin kan baseres på. Tredje trin – optimering – handler om at optimere eksisterende logistikprocesser og skræddersy dem til de generelle forhold og derved dække nuværende og fremtidige krav. Det fjerde og sidste trin er design og formulering af en skræddersyet løsning, som omfatter aspekter som valg af passende hylde- og transportsystemer samt udvikling af lagerindretninger og automatiseringskoncepter.

Am Ende einer Intralogistikberatung steht ein effizientes Lagerlayout, bei dem alle Aspekte perfekt ineinandergreifen.
Intralogistisk rådgivning resulterer i et effektivt lagerlayout, hvor alle aspekter interagerer problemfrit.

Klarhed og gennemsigtighed som grundlag for succesfuld rådgivning

STILLs intralogistikkonsulentteam håndterer hvert år omkring tyve internationale konsulentprojekter. Kunderne drager fordel af deres omfattende erfaring og ekspertise inden for procesoptimering, træk- og lagerplanlægning og automatisering. STILL intralogistikrådgivning arbejder tæt sammen med de relevante medarbejdere på stedet for at analysere processer, krav og potentiale, hvor transparens og overskuelighed er nøglen. "Vi udvikler kun koncepter, hvis vi er helt overbeviste om deres gennemførlighed og langsigtede succes. Vores kunders mål samt de generelle betingelser og realistiske muligheder for deres organisation spiller her en afgørende rolle," forklarer Marina Hein, Head of Intralogistics Consulting hos STILL.

 

 

Femoghalvfjerds procent af alle projekter vedrører automatisering

Automatisering er megatrenden i aktuelle konsulentprojekter. Tre fjerdedele af alle projektønsker hos STILL involverer nu evaluering af automatiseringsmuligheder for kunder. Et faktum, der afslører, at fremtiden ligger i digitalt styrede, interne processer – noget som alle eksperter er enige om. I en alder af industri 4.0 skal fremtidssikret rådgivning i dag kunne demonstrere, hvordan digitale lagerdata og interne fysiske logistikprocesser kan kombineres for at frigøre den bedst mulige merværdi, og hvordan automatiserede og autonome systemer kan integreres i det eksisterende arbejdsmiljø . Konkret betyder det at skabe betingelserne i dag, så kunderne i fremtiden vil være i stand til at integrere automatiseringselementer i deres procesorganisation efter behov," forklarer Marina Hein."

Beratung

Digitale løsninger som en værdiforøgende tilføjelse til sund rådgivning

Ud over optimering gennem automatisering bidrager intelligente softwareværktøjer også til kommerciel succes. Mens intralogistikrådgivning identificerer afgørende potentiale på procesniveau, er kraftfulde webapplikationer såsom STILL neXXt flåde


Rådgivningskompetence af STILL

For mere information og eventuelle spørgsmål om emnet individualisering, hjælper vores specialkonsulenter dig gerne.

Tiltale*
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.