Individualisering
Dit perfekte match til ethvert krav
Kundemuligheder & Individualiseringer
Siden den dag, virksomheden blev grundlagt i 1920, har én ting været kernen i alt STILL gør: at udvikle en dybdegående forståelse af vores kunders udfordringer. Resultatet er skræddersyede løsninger og meget tilpasselige produkter, der lover et perfekt match til enhver virksomheds intralogistik.
Henry Ford, bilproducenten og den tidlige bruger af samlebåndet for omkring et århundrede siden, sagde til sine kunder på det tidspunkt, at de kunne bestille deres bil i den farve, de kunne lide, så længe den var sort. For Hans Still ville denne holdning have været utænkelig.
Selv da virksomheden, han grundlagde i 1920, STILL kun var et værksted for elektriske generatorer, udviklede han en dyb forståelse for de forskellige udfordringer, som hans kunder stod over for og løste dem på individuel basis. Når alt kommer til alt, er hver reparation i sidste ende en individuel sag. For Hans Still dannede skræddersyede produkter og services grundlaget for det kundefokus, som han til enhver tid havde som mål at fastholde. Denne holdning frembragte en afgørende konkurrencefordel og et nøglekrav fra STILL-mærket.
Skræddersyede løsninger: STILL's trumfkort
At tilpasse serieløsninger til kundernes individuelle behov er også noget, der er dybt forankret i STILL’s DNA. Ved skiftet fra generatorer til gaffeltrucks fortsatte den traditionelle Hamburg-virksomhed ad samme vej: Uanset om det var lakering i kundernes firmafarver, strukturer eller tilbehør til specifikke funktioner eller specialfremstillede produkter til applikationer med meget specifikke krav, havde STILL et bredt række muligheder for individuelle transportløsninger takket være dens store produktionskapacitet og det faktum, at den udviklede sine egne køretøjer.
I 1947 bestilte for eksempel Deutsche Bundesbahn (De tyske forbundsjernbaner) el-vognen EK 2000 i store mængder. Smal, manøvredygtig og fleksibel, den er præcis tilpasset de snævre pladsforhold på platforme og læssebaner. Og selv i dag kendetegner efterfølgerne til dette klassiske køretøj STILL godstransporten på perronerne på tyske og europæiske jernbanestationer.
Øgende efterspørgsel efter tilpassede produkter
I løbet af årtierne fortsatte efterspørgslen efter kundetilpassede produkter med at stige. Årene med Tysklands 'økonomiske mirakel' og den dermed forbundne stigning i velstand for brede dele af befolkningen gav yderligere impulser til denne udvikling. Customization, massetilpasning og custom industriel produktion er ved at blive de dominerende megatrends i det 21. århundrede: imødekomme kundernes ønske om autonomi, individualitet og selvbestemmelse. I sidste ende har det personlige produkt en målgruppe på én.
Det er en logisk triade: Individuelle krav kræver kundetilpassede produkter, og deres fremstilling kræver til gengæld skræddersyede produktionsprocesser – det gælder især også for intralogistiske forhold. Skiftet fra standardiserede til tilpassede produkter kræver fleksible, men effektive proceskæder i produktion og distribution. Virksomheder skal lære at inddrage køberen i produktionsprocessen, det vil sige at afstemme alle produktions- og logistikprocesser, der er nødvendige for at fremstille slutproduktet, med kundeprofilen. Kun på denne måde vil produktsortimenter og løsninger være levedygtige for markedet, og kundeloyaliteten konsolideres.
Ekspertise med kundemuligheder fra det virkelige liv
Hvordan har man STILL forberedt sig på denne udvikling? For det første gennem modulopbyggede Truckkoncepter med passende produktionsprocesser, der muliggør meget tilpasselige serietrucks langt ud over konfigurationsmulighederne for velkendte serieproducerede trucks. For det andet ved at tilbyde såkaldte kundeoptioner (CO). Hvis der er et kundekrav, som ikke er opført i det omfattende katalog over udstyrsvarianter, kontrollerer STILL, hvordan kundens forespørgsel kan implementeres som et specialprodukt, og starter arbejdet, så snart ordren er afgivet. Hvis denne løsning kunne være nyttig for andre kunder eller efterspørges oftere, migreres den til konfigurationskataloget.
Gå fremad med mod
En stor drivkraft bag tilpasning er den stigende tekniske og samtidig sociale netværk, som digitaliseringen medfører. Gennem nye former for teknologisk netværk, såsom crowdsourcing, inddrages kunder i stigende grad i produktionsprocesser eller efterfølgende efterbehandlingsprocesser. Desuden er det ikke kun mennesker, der kommunikerer med hinanden, det er også maskiner med mennesker og med hinanden. Digitalisering og opkobling er derfor vigtige indflydelsesfaktorer på kundernes muligheder inden for intralogistik.
I en STILL mere specialiseret forretningsverden er det højst sandsynligt, at kundernes muligheder vil få betydning. En afgørende nøgle til succes ligger i at implementere skræddersyede løsninger så økonomisk som muligt, så merværdien opvejer indkøbsprisen og løsningen betaler sig for kunden. Øget modularitet i produktlinjer vil spille en vigtig rolle her. Det vil også være vigtigt for virksomhederne at anvende dette mere på det nye marked for automatisering fremadrettet. Hvis der her kan implementeres skræddersyede løsninger ved at kombinere forskellige moduler, vil det øge omkostningseffektiviteten for kunden i forhold til speciel maskinkonstruktion. Samtidig handler det også om at samle mod til at gribe udfordringer an, som umiddelbart kan virke skræmmende.
Opmuntring
For tyve år siden, hvis nogen havde bedt om en ordreplukker, der kan genkende sine omgivelser og planlægge sin egen rute gennem lageret, altid er optimalt placeret for sin operatør og er i stand til at adskille dem fra andre mennesker på lageret, ville mange nok have afskrevet det som skørt. Derefter skabte ingeniører og produkteksperter fra STILL, som troede stærkt på deres ideer, netop sådan en maskine.
I 2016 præsenterer STILL den autonome ordreplukker<link https: www.still.co.uk forklift-trucks new-forklifts order-pickers igo-neo-cx-20.html>iGo neo CX 20< /link>, designet til at imødekomme behovene hos virksomheder, der kræver hyppig og effektiv ordreplukning. For eksempel fødevareindustrien: før var der iGo neo, som følger sin operatør uafhængigt, var operatøren nødt til at stige af og på trucken meget ofte bare for at flytte den et par meter eller endda centimeter. I et otte-timers skift forekommer denne proces omkring 1.500 gange i et køretøj uden fodgængerbetjening - omregnet til trin, kunne operatøren være gået op af Empire State Building og ned igen. Takket være produkter baseret på en dyb forståelse af kunden, er der nu en løsning til dette, som kan konfigureres i vid udstrækning og tilpasses yderligere gennem kundemuligheder.
Hvad vores kunder siger
Dit perfekte match til ethvert krav
For mere information og eventuelle spørgsmål om emnet individualisering, hjælper vores specialistkonsulenter dig gerne.