Din rolle

Du er Økonomichef i Danmark men også medlem af STILL Nordics ledelsesteam og du er ansvarlig for koordinering af finansielle opgaver i STILLs virksomhed i Norden. Din base er Kolding, men du vil have et tæt samarbejde med Sverige, Norge og Finland og jobbet indeholder en del rejseaktivitet. Det er muligt at sætte sit eget præg på samarbejdet og det forventes, at du bidrager med at løfte ledelsesteamet og virksomheden til nye højder

Opgaverne omfatter rettidig rapportering i høj kvalitet til både interne og eksterne interessenter og du sørger selvfølgelig for compliance med virksomhedens egen forretningsorden og retningslinjer og national og international lovgivning.  Økonomichefen er ansvarlig for intern controlling og rammerne for at reducere ricisi. Det er helt naturligt for dig at understøtte den danske administrerende direktør og ledelsen i beslutningsprocesser. Du har et drive for optimering af forretningen og for løbende forbedringer i Danmark.

Ansvar og opgaver
  • Sparringspartner med henblik på at identificere og eksekvere proces- og resultatforbedringer
  • Intern og ekstern rapportering – ledelse af rapporteringsprocesser
  • Tilvejebringelse, analyse og kommentering af månedsresultater
  • Udarbejde finansielle analyser og beslutningsoplæg til de producerende/sælgende enheder og rådgive dem i finansielle spørgsmål, som påvirker resultatdannelsen
  • Udvikle finansielle planer og forventninger i overensstemmelse med den strategiske retning
  • Koordinering af den lokale budgetproces
  • Facilitere beslutningsprocesser vedr. investeringer (CAPEX)
  • Vedligehold intern controlling med henblik på at minimere/reducere ricisi
  • Ledelse af det danske økonomiteam 
  • Vedligeholde stærkt samarbejde og relationer til nøglepartnere

Dine styrker

  • Uddannelse på min. bachelorniveau inden for finansiering, regnskab og/eller Økonom eller erfaringer, der kan sidestilles hermed 
  • Min. 10 års erfaring i en rolle med tilsvarende økonomisk og finansielt ansvar. Erfaring med international samarbejde / international koncern vil være at foretrække 
  • Dokumenterede gode ledelsesmæssige resultater, stor forståelse for organisatorisk udvikling og -samspil og erfaring med arbejdet i en ledelsesgruppe
  • Erfaring med ERP-system, SAP vil være at foretrække, digitaliseringsprocesser og leasing
  • Du samarbejder med alle niveauer både internt i organisationen og med eksterne partnere
  • Du arbejder effektivt og målrettet og trives med stramme deadlines og tidsfrister 
  • Du er fleksibel og har mulighed for rejseaktivitet i jobbet
  • Udover dansk, som du behersker som modersmål, er du flydende på engelsk i både skrift og tale. Kompetencer i nordiske sprog vil være en ubetinget fordel

Vær med på vores tophold

Spil med i den øverste liga: STILL er blandt de førende producenter af skræddersyede intralogistikløsninger. Bliv en del af vores tophold og vær med til at begejstre vores kunder verden over sammen med næsten 9.000 arbejdskolleger. I jagten på innovative løsninger har alle spillere en afgørende betydning. Du kan se frem til alsidige opgaver, et frit arbejdsmiljø og stor frihed til at bringe vores virksomhed helt frem i forreste række med dine idéer. Hos os er personligt ansvar og engageret samarbejde på tværs af fag- og landegrænser afgørende. Vi har modet til at gå nye veje i processen med at finde løsninger og ydelser til fordel for vores kunder. Dette kræver dygtige teamplayere, som i fællesskab opnår topresultater. Så lad os sammen vinde kampen!

Vi søger nøglepersoner/vindere, er du interesseret?

Send din motiverede ansøgning og dit CV på mail til HR-ansvarlig for STILL Danmark A/S, Britta Øxenhave, e-mail britta.oexenhave@still.dk senest 20. december 2019. Ansøgninger bliver behandlet løbende. Vi behandler din ansøgning fortroligt.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte adm. direktør Allan Sølvsten, tlf. +45 30 12 72 51 eller e-mail allan.soelvsten@still.dk

STILL Stapler