Ny, brugt gaffeltruck var det rigtige valg for FTU

Kim Jørgensen adm. direktør, og STILLs salgskonsulent Mathias Henningsen.

Efter næsten 40 års drift hos FTU, A/S Fredericia Tankvognsudstyr, måtte virksomhedens trofaste STILL R 50-13 gaffeltruck til sidst kapitulere og lade sig udskifte med en ny model. Og dog, for selv om FTU’s nye RX 50-13 ser ny ud, er den faktisk brugt og har ca. et års drift i en anden virksomhed med til Fredericia.

Hos STILL Danmark er der naturligvis fokus på salg og service af nye gaffeltrucks, men brugtsalget får også stor opmærksomhed. Og da FTU’s trofaste R 50’er skulle udskiftes, kunne STILL’s salgskonsulent Mathias Henningsen straks se, at en brugt gaffeltruck var det rigtige valg.
- FTU har brug for en pålidelig gaffeltruck, for den anvendes til mange formål både på lageret, i produktionen og på værkstedet. Alligevel bliver det ikke til så mange driftstimer hvert år, så både ud fra et økonomisk og teknisk synspunkt ville en god brugt truck være det optimale valg, fortæller Mathias.
- Heldigvis havde vi et par brugte RX 50’ere på lager, så da FTU forespurgte på en erstatning til den gamle truck, kunne vi lukke handlen på en brugt RX 50-13 samme dag, fortæller Mathias.

Trucken binder aktiviteter sammen

Fredericia Tankvognsudstyrs råder over lager-, produktions- og værkstedsfaciliteter i separate bygninger på samme adresse, og virksomhedens gaffeltruck binder de forskellige aktiviteter sammen.
- Fredericia Tankvognsudstyr blev etableret i 1971, og den gang investerede man i en fire år gammel STILL R 50 gaffeltruck. Den har kørt upåklageligt, men for nylig begyndte den at skrante, og den tilkaldte STILL servicetekniker anbefalede os at udskifte den i stedet for at reparere den. Mathias kom med et godt tilbud på en lettere brugt truck, så vi slog til, fortæller FTU’s adm. direktør Kim Jørgensen.
- Vi anvender ikke vores gaffeltruck særligt intensivt, men når vi har brug for den, skal den bare virke. Med historikken på vores gamle STILL R 50 i baghovedet var vi ikke nervøse for at investere i en brugt RX 50’er, fortsætter Kim Jørgensen.

Leveret rengjort, klargjort og malet

STILL RX 50-13

Inden RX 50’eren blev leveret til FTU, fik den, som det er standard inden levering af brugte STILL-trucks, et 1-års eftersyn inkl. det obligatoriske årlige sikkerhedseftersyn. Den var desuden rengjort, klargjort og pletmalet, så den stod som ny, og sådan opfatter FTU den da også.
- Vi kan hverken se eller mærke, at vores RX50’er havde et år på bagen, da vi fik den leveret. Den er perfekt til vores brug både i forhold til kapacitet og udstyr, og så glæder vi os over, at vi kunne spare penge på at investere i brugt i stedet for nyt, tilføjer Kim Jørgensen.
Han har valgt at købe i stedet for at lease, og da RX 50’eren kun tæller driftstimer, når den rent faktisk kører, løfter eller sænker, har han også fravalgt en fast serviceaftale.
- Vi kombinerer som regel at få lavet service med det årlige sikkerhedseftersyn, så vi undgår at skulle undvære trucken mere end højst nødvendigt. Mathias mente, at det ville være overkill at tegne en fast serviceaftale med vores nuværende brug, og det styrker vores tillid til STILL, at man ikke forsøger at oversælge hverken produkter eller service, slutter Kim Jørgensen.

Fakta om A/S Fredericia Tankvognsudstyr

A/S Fredericia Tankvognsudstyr er specialist i handel, rådgivning og produktion af specialudstyr til kemi- og mineralolieindustrien samt til ADR- og bulktransport af flydende produkter og pulver. Desuden forhandler FTU bl.a. ventiler, pumper, koblinger, slanger mv. til håndtering af brændstof samt filtersystemer til rensning af brændstof i både civile og militære installationer. Virksomheden leverer komplette betankningsmoduler til Søværnet til tankning af helikoptere om bord, Forsvarets redningshelikoptere samt til mindre flyvepladser både private og offentlige. FTU beskæftiger 10 medarbejdere og råder over administrations-, lager-, produktions- og værkstedsfaciliteter i udkanten af Fredericia. FTU indgår i den tyske Alfons Haar-koncern med hovedsæde i Hamburg.

Fakta om STILL RX 50-13

STILL RX 50-13

Meget kompakt el-truck med max. løftekapacitet på 1.250 kg og max. løftehøjde på 4.920 mm. Masten er monteret næsten helt inde ved forakslen, hvorfor den både trækker og styrer på baghjulet. Kort bageste kontravægt, som giver meget kompakte ydre mål. FTU’s RX 50’er er udstyret med fælles sideskift og uafhængig sideforskydning af gaflerne. Sæde og nakkestøtte beklædt med kunstlæder, så den ikke er følsom for kørsel udendørs i regn og sne. 24-volts el-anlæg til både kørsel og løft med blybatterier med 6-8 timers ladetid efter komplet afladning.

Cookie Panel

STILL bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse på vores hjemmesider og for at give mulighed for at indsamle anonymiserede data om brugernes samlede anvendelse af vores hjemmesider. Du kan læse mere om de data, der indsamles, og hvordan du kan deaktivere dem, ved at læse vores cookie-politik. Cookie-politik.

Ved at besøge vores hjemmesider, giver du tilladelse til, at vi anvender cookies. Ved at lukke denne besked, giver du tilladelse til, at vi anvender cookies på denne enhed i henhold til vores cookie-politik, med mindre du har slået dem fra.